Vēsti jauniešiem par lasīšanas mērķiem. — Redzot briesmas, kas jauniešiem draud no nepiemērotas lasāmvielas, es nevaru klusēt, nesniedzot vēl citus brīdinājumus, kas man doti par šo lielo ļaunumu.
Par maz ir izprasts ļaunums, ja darbinieki citu rokās nodod apšaubāma rakstura literatūru... Apskatāmās literatūras saturs saista viņu uzmanību un pamodina interesi. Atmiņā iespiežas atsevišķi teikumi. Tiek iedvestas visādas domas. Gandrīz neapzinīgi lasītāju iespaido darba autora gars, un prāts, kā arī raksturs tiek ietekmēti uz ļaunu. Ir daži, kam maza ticība un mazs savaldīšanās spēks, un tādiem ir grūti aizdzīt šādas literatūras iedvestās domas. (18)
Ak, kaut jaunieši pārdomātu iespaidu, kādu uz prātu atstāj uzbudinoša literatūra. Vai pēc šādu grāmatu lasīšanas jūs varat atvērt Bībeli un ar interesi lasīt Dzīvības Vārdus? Vai neatrodat, ka tad Dieva grāmata vairs nav interesanta? Šie mīlestības stāsti savaldzina prātu, izposta veselīgo domu gājumu un neļauj jums koncentrēt uzmanību pie lielajām, svinīgajām patiesībām, kas saistītas ar jūsu mūžīgajām interesēm. Jūs grēkojat pret saviem vecākiem, veltot šādam nožēlojamam mērķim laiku, kas pieder viņiem; un jūs grēkojat pret Dievu, tā izlietojot laiku, kuru jums vajadzēja ziedot Viņam. (19)
Bērni, man priekš jums ir vēsts. Jūs tagad izšķiraties par savas nākotnes likteni, un jūsu raksturs ir tāds, kas jūs izslēgs no Dieva paradīzes... Cik skumji ir [417] Jēzum, pasaules Pestītājam, lūkojoties uz ģimeni, kur bērni nemīl Dievu, necienī Viņa Vārdu, bet visi nodevušies izdomātu stāstu lasīšanai. Tā pavadītais laiks atņems jums vēlēšanos čakli veikt mājas pienākumus; tas padara jūs nederīgus būt ģimenes galvai, un, ja tā turpināsies tālāk, tad jūs arvien ciešāk tiksiet sasaistīti sātana cilpās... Dažās grāmatās, kuras jūs lasāt, ietverti brīnišķīgi dzīves likumi, bet jūs lasāt tikai stāstījuma dēļ. Ja jūs no lasītām grāmatām izvilktu to, kas noderētu rakstura veidošanai, tad lasīšana dotu arī kaut kādu labumu. Bet kad jūs paņemat grāmatu un caurskatāt lappusi pēc lappuses, vai jūs sev jautājat, kādēļ es īsti to lasu? Vai es cenšos uzkrāt dzīvei vērtīgas zināšanas? Jūs neizveidosiet sev labu raksturu, ja pamatā liksiet koku, sienu un rugājus. (20)
Iesējiet prātā Bībeles patiesības sēklas. — Neapstrādātam laukam un nevingrinātam prātam ir daudz kas kopējs. Bērnu un jauniešu prātā ienaidnieks sēj nezāles, un, ja vecāki modri nesargās, tad tās uzdīgs un nesīs savus ļaunos augļus. Lai apstrādātu sirds zemi un iesētu tajā dārgo Bībeles patiesības sēklu, nepieciešamas neatlaidīgas pūles. Bērnus un jauniešus vajadzētu mācīt atmest mazvērtīgos, uzbudinošos stāstus un pievērsties saprātīgai lasāmvielai, kas modinātu viņos interesi par Bībeli, vēsturi un pierādījumiem. Lasāmviela, kas apgaismotu Svēto sējumu un ierosinātu ilgas to pētīt, nav bīstama, bet gan laba. (21)
Jaunieši nevar iegūt veselīgu prātu un gara noskaņojumu un piesavināties pareizus reliģiskus pamatlikumus, ja tie ar prieku nepētīs Dieva Vārdu. Šī grāmata sevī ietver visinteresantākos vēsturiskos aprakstus, tā parāda glābšanās iespēju caur Kristu [418] un vada tos pretī augstākai un labākai dzīvei. (22)
1. — Padomi skolotājiem, vecākiem un studentiem – 121. lpp.
2. — Padomi skolotājiem, vecākiem un studentiem – 133. lpp.
3. — Padomi skolotājiem, vecākiem un studentiem – 120. 121. lpp.
4. — Review and Herald, 1879. g. 11. decembris.
5. — Padomi skolotājiem, vecākiem un studentiem – 136. lpp.
6. — Padomi skolotājiem, vecākiem un studentiem – 132. lpp.
7. — Jaunatnes instruktors, 1902. g. 9. oktobris.
8. — Padomi skolotājiem, vecākiem un studentiem – 133. 134. lpp.
9. — Lielā Ārsta pēdās – 445. lpp.
10. — Padomi skolotājiem, vecākiem un studentiem – 135. 136. lpp.
11. — Padomi skolotājiem, vecākiem un studentiem – 384. 385. lpp.
12. — Review and Herald, 1908. g. 12. novembris.
13. — Liecības draudzei II – 410. lpp.
14. — Padomi skolotājiem, vecākiem un studentiem – 134. 135. lpp.
15. — Liecības draudzei VII – 203. lpp.
16. — Audzināšana – 189. 190. lpp.
17. — Review and Herald, 1879. g. 11. decembris.
18. — Liecības draudzei VII – 203. lpp.
19. — Liecības draudzei II – 236. lpp.
20. — Vēstule 32. lpp., 1896. g.
21. — Padomi skolotājiem, vecākiem un studentiem – 136. 137. lpp.
22. — Liecības draudzei II – 410. 411. lpp.
[419]